BORDER TERRIER GENA
 
Idag har matmor Wivi, Theogutt og jeg vært i skogen.  Det har vært en spennende dag, mye godsaker i skogen (vet ikke helt hvordan de har havnet der...), masse ros fra matmor og tennisballer som bare dukket opp. LItt kjedelig var det også når jeg måtte vente på min tur, ble litt sur da og forsøkte å komme meg løs. Jeg prøvde ryggemetoden, men selen var litt for stram og ikke mulig å rygge ut av. Så prøvde jeg hylemetoden, den fungerte heller ikke for det var ingen som brydde seg om at jeg laget bråk.  Når matmor og Theo kom tilbake, var jeg pottesur og snudde ryggen til dem, lot som jeg fant noe spennende på bakken. 

Så var det min tur. Først fikk jeg et veldig enkelt spor. Masse godbiter i, masse namnam. Jeg brukte lang tid for jeg var ikke sikker på at jeg hadde fått med meg alle godbitene.  Matmor var veldig stolt av meg og glemte seg litt bort.  Jeg er litt var for ros i sporet, så når hun roste meg måtte jeg stoppe opp og se hva hun mente.  Men så sa hun ikke mer...så da fant jeg ut at jeg skulle lete etter flere godbiter og til slutt...plutselig...der var tennisballen.  Gjett om jeg ble glad.

Sammen med tennisball og matmor gikk vi tilbake til Theo som hadde forsøkt mine triks, han hadde selen på skakke og vi hadde hørt han mens vi gikk sporet.  Matmor Wivi er veldig glad i kaffe, vann som er brunt og varmt. Kan ikke forstå at hun liker det, mennesker er underlige. Det ble derfor en liten kaffepause, eller kanskje matmor Wivi trengte litt hvile? 

Etter en stund forsvant Theo og matmor igjen, jeg brydde meg egentlig ikke så mye. Jeg lå og koste meg med tennisballen. Den er så gul og fin, det er så gøy å slippe den for så og hoppe på den og fange den. Plutselig var de tilbake igjen og det var min tur igjen.  Var ikke helt lysten på å gå fra tennisballen min, men matmor Wivi overtalte meg.

Dette sporet var uten godbiter, noe jeg synes var litt teit til å begynne med.  Men så kom jeg på at kanskje det var godbiter i slutten.  Gjett hva som var i enden av sporet, jo der..helt ut av det blå hadde tennisballen min klart å komme ut i skogen.  Jeg måtte bare hoppe høyt opp og fange den, så glad ble jeg. Jeg fikk lov til å gå tilbake med tennisballen, så flink var jeg.  Matmor Wivi er grei altså.

Matmor Wivi fikk til å ta opp en video med meg, er jeg ikke flink? 

Matmor Wivi
10/4/2011 03:51:03 pm

Gena glemte å fortelle at sporet hun går på videofilmen er litt over 1 og en halv time gammelt. Jeg er kjempestolt av divaen min. :)

Reply
12/4/2011 06:00:35 am

Flink liten Diva! Og veldig koselig blogg :) Har ikke vaert her inne tidligere, men kommer nok tilbake :)

Reply
Matmor Wivi
12/4/2011 10:57:16 pm

Tusen takk Carina, det var hyggelig at du likte siden vår. :)

Reply



Leave a Reply.