BORDER TERRIER GENA
 
Picture
Denne søndagen og forrige søndag var jeg på sekketur.  Forrige søndag gikk vi en veldig lang tur, det var spennende fordi jeg fikk lov til å gå løs.  Masse spennende å sjekke ut, både langs bakken og oppe i luften. 

Det var litt mye snø enda, så en diva som meg valgte egentlig å stå på snøkanten og snappe opp hva som skjedde inni skogen, uten å måtte gå ut i snøen. Matmor Wivi synes jeg var en liten tullejente, og hadde nok håpet på at jeg fulgte opp den spennende luften. Men samtidig var hun nok glad for at jeg ikke gjorde det, for da måtte hun nok ha labbet etter i den dype snøen, hi hi.

Picture
Sekketur, hva er egentlig det? Er det sekk med tur, eller tur i sekk?  Jeg måtte sjekke ut om det fantes flere turer inni sekken, eller hva som egentlig er i denne anordningen som bæres på ryggen til disse menneskene. Jeg fant ut at innholdet i den såkalte sekken var meget interessant, her fantes både noe som luktet spiselig og noe som kunne lekes med. Gjett om jeg definitivt skal sjekke ut denne anordningen hver gang jeg har mulighet!

Picture
Dagens tur kunne vært særdeles innbringende når det gjelder snadder, men matmor Wivi fulgte litt for godt med.  Theo, en annen border terrier, som også liker skogens utvalg av delikatesser og jeg så for oss en fråsing uten like.  Men den gang ei....vi ble holdt i stram tøyle og fortalt ganske mange ganger at vi ikke fikk lov.  Dårlig gjort!!

Men vi ble litt reservert når vi møtte snadderets utsteder, det var et veldig veldig stort dyr spør du meg.  Hest, sa matmor...gigant sak som var litt skremmende spør du meg. Jeg hadde ikke lyst på snadder akkurat da, vel for om lag 10 minutter.  Da hadde jeg glemt hele hesten og kjente duften av sannsynligvis noe som smaker utrolig godt....

Vi møtte også en annen hund, en stor en, schæfer.  Den var veldig lydig, ikke lik Theo og meg. Vi ville være litt terriere...så vi bråkte litt og ville vise oss litt frem.  Matmor Wivi var ikke veldig imponert over meg akkurat da, hun synes jeg var veldig terrier og synes jeg burde skjerpe meg. Vel...en diva blir så lett revet med av situasjonen, så jeg tror jeg klarer å ro meg unna denne gangen også. 

På turen hørte jeg matmor snakket om at det snart var på tide å starte opp sommertreningen igjen, det tror jeg kanskje blir veldig gøy. Fellestreningene er ganske gøy, her får jeg jo godbiter når jeg er flink. Mat er godt, veldig godt!!
Helene
27/3/2011 06:53:30 am

Matmoran din gör mig mycket glad Gena
Underbart att läsa om dina äventyr. Skrattar gott då det verkligen känns som om det är DU GENA som skriver och inte Wivi :-)

Reply
11/7/2012 01:23:27 pm

Nice one info, thanks

Reply



Leave a Reply.