BORDER TERRIER GENA
 
Matmor Wivi har mange venner og bekjente. Enkelte ganger mistenker jeg henne for å være oversosial, og det hender at hun går litt i surr med navnene til disse menneskene hun ikke er til daglig i kontakt med.  Tror hun er som meg egentlig, vi glemmer sjeldent et ansikt, men derimot  navn er vanskeligere...

Som du sikkert forstår er det en av matmors bekjente som også er dyretolkstudent. Tilfeldighetene førte til at disse to menneskene kom i snakk om hva som er mulig og ikke. Min matmor er nysgjerrig av natur..så den bekjente endte opp med å få " i oppdrag" å ha en liten samtale med meg. Det er vel ikke helt feil av meg å si at skeptismen lyste ut av matmor, men samtidig nysgjerrig på om det faktisk var slik at mennesker og dyr kunne kommunisere.

Jeg tror matmor Wivi fikk seg en stor overraskelse, hun ble i allefall veldig rørt og ikke minst målløs de første 10 minuttene etter at dyretolkstudenten hadde ringt og fortalt hva hun hadde "snakket med" meg om. Dyretolken visste ikke at jeg var svensk eller noe om min historie, ei heller vet hun om denne bloggen.  Det eneste hun fikk av matmor var et bilde av meg og hva jeg het.  Jeg vil fortelle litt om min samtale med dyretolkstudenten og ble du nysgjerrig, ta kontakt med matmor Wivi,  så får du garantert høre mer.

Hei, Gena heter jeg. Jeg er en snill jente, som i utgangpunktet er en rolig og ganske bedagelig dame. Jeg hadde det utrolig fint i mitt forrige hjem, savner mennesket mitt der.  Jeg ble litt sønderknust fordi jeg ville egentlig ikke reise der ifra. Jeg er en ordentlig kosehund og det var masse kjærlighet i denne fargerike familien. 

I mitt nye hjem har jeg det bra, det kan til tider være litt mye kos og fart. Dyretolkstudenten fikk opp et bilde av matmor Wivi som er engasjert og oppfordrende til lek/moro..mens Gena står helt stille i sin egen verden og ser dumt på matmor.  (Akkurat dette har skjedd noen ganger.) I mitt forrige hjem aktiviserte jeg meg på egenhånd med leker som lå rundt i hjemmet. Noen ganger snuste jeg opp godbiter, det liker jeg veldig godt.

Jeg slikker meg mye på venstre fremlabb og tror matmor bør sjekke den. (det stemte, her fant matmor en sprukket klo.) 

Jeg liker å rusle turer slik at jeg kan "lese avisa" i ro og fred. Min nye matmor har det litt for travelt, så hun må senke skuldrene og nyte livet. ( Å gå tur med Gena kan være en prøvelse for en som ønsker å få trimmet samtidig.  Gena skal nemlig snuse på alt - så dette stemmer også). 

Som sagt, ble dere nysgjerrige....ta kontakt med min matmor Wivi.  Hun har flere sider "samtale" med meg.  Matmor Wivi ble veldig overrasket over alle de tingene som dyretolkstudenten kunne fortelle, som hun i utgangspunktet ikke kunne vite. 
Helene
21/3/2011 03:52:33 am

Hej
Jag vill gärna ha kopia på alla bladen du fått skrivet ner Wivi.
Kul att läsa vad som "sagts" och jag skratta en hel del åt de spec uttrycken Gena har *s* <3 fr "den gamla färgrika" familjen

Reply



Leave a Reply.